
Projektas “Mokykla visiems vaikams”
Erasmus+ projektas ,,Mokykla visiems vaikams” dot. Sutartis 2022-1-LT01-KA122-SCH- 000076906
Sudaryti sąlygas pedagogams, švietimo pagalbos specialistams susipažinti su kuo platesniu formų, metodų, priemonių spektru, ugdant ir teikiant pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams ir jų šeimoms. Taip pat tobulinti pedagogų, švietimo pagalbos specialistų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų bendrąsias ir specialiąsias kompetencijas, siekiant mokinio pažangos. Kelti ugdymo turinio kokybę, stiprinant specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų įtrauktį į švietimą. Bendradarbiaujant su bendrojo ugdymo mokyklomis ugdyti toleranciją, keisti visuomenės požiūrį į negalią. Patobulintų bendrųjų ir specialiųjų kompetencijų visuma sudarys teigiamas prielaidas nuo specialiojo ugdymo pereiti prie įtraukiojo švietimo. Mokinių tėvai jausis saugiau, galėdami gauti išsamias kvalifikuotų specialistų komandos konsultacijas, parinkdami vaikui, turinčiam specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo įstaigą.
Projektas ,,Start learning box”


Erasmus+KA209 Strateginės partnerystės projektas „START LEARNING BOX“
Partneriais iš Lietuvos, Estijos, Prancūzijos, Norvegijos ir Kipro.
Strateginės partnerystės projektas "Start Learning Box" jungia švietimo įstaigas, nevyriausybines organizacijas ir verslo įmonę. Šį projektą koordinuoja Vilniaus Šilo mokykla ir įgyvendina drauge su partneriais Tallinn Kadaka School (Estija), Borge School (Norvegija), AGIOS SPYRIDONAS SPECIAL SCHOOL (Kipras), Eurl Aristote (Prancūzija) ir Ltd "Baltų lankų" vadovėliai". Projektas skirtas 6-7 metų vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi įgūdžių, jų gebėjimų lavinimui ikimokyklinio/priešmokyklinio ugdymo įstaigoje.
Pagrindiniai projekto tikslai:
- kelti ugdymo turinio kokybę bei veiksmingumą, kuriant mokymo(si) priemonę, kuri įgalins pedagogus sėkmingai įgyvendinti inkliuzinio ugdymo idėjas;
- siekti didesnės pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų motyvacijos, profesinio tobulėjimo galimybių, panaudojant jau turimas bendrąsias ir specialiąsias kompetencijas;
- didinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumą vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių.
Kiekvienos šalies aukšto profesionalumo pedagogai ir švietimo pagalbos specialistai, dirbdami savo šalies įstaigose, komandose, dalindamiesi gerąja pedagogine patirtimi Kolega
- Kolegai, komunikuojant tarp partnerių (įtraukiant ir asocijuotus partnerius) epaštų, webkonferencijų, Skype, kurs minimos priemonės turinį pagal Transnational Project Meetings numatytas temas. Projekto techniniai darbuotojai - dailininkai, maketuotojai - bendradarbiaudami IKT technologijų, platformų pagalba komunikuos su pedagogais, kad išmoktų ruošti, apipavidalinti mokymo priemones vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių. Projekto eigoje bus atliekami kuriamo produkto tyrimai ir vertinimai (Status Quo, produkto testavimas, pilotavimas, projekto kokybės ir poveikio vertinimas).
- Kolegai, komunikuojant tarp partnerių (įtraukiant ir asocijuotus partnerius) epaštų, webkonferencijų, Skype, kurs minimos priemonės turinį pagal Transnational Project Meetings numatytas temas. Projekto techniniai darbuotojai - dailininkai, maketuotojai - bendradarbiaudami IKT technologijų, platformų pagalba komunikuos su pedagogais, kad išmoktų ruošti, apipavidalinti mokymo priemones vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių. Projekto eigoje bus atliekami kuriamo produkto tyrimai ir vertinimai (Status Quo, produkto testavimas, pilotavimas, projekto kokybės ir poveikio vertinimas).
Laukiami projekto rezultatai:
- sukurta inovacinė mokomoji priemonė (kartu su individualizuotų planų rekomendacijomis), skirta priešmokyklinio/ikimokyklinio amžiaus vaikams, turintiems SUP, kuri bus išversta į anglų, lietuvių, prancūzų, graikų, turkų, norvegų, estų kalbas;
- geresnės dalyvių užsienio kalbos žinios, komandinio darbo įgūdžiai, kolegiškumo supratimas;
- teigiamas požiūris į Europos sąjungos projektą, jo teikiamas galimybes profesiniam ir asmeniniam tobulėjimui;
- geresnės specialiosios ir bendrosios profesinės pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų kompetencijos;
- gilesnis švietimo, politikos sistemų bendradarbiaujančiose šalyse supratimas;
- efektyvesnis formalaus ir neformalaus švietimo tarpusavio sąsajų taikymas praktikoje;
- racionalus motyvuotų, energingų profesionalių pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų potencialo, sukauptos gerosios patirties panaudojimas, siekiant sukurti švietimo pridėtinę vertę;
- pasikeitęs visų projekto dalyvių požiūris į inkliuzinį ugdymą, bendruosius vaikų mokymosi pasiekimus;
- aktyvesnis mokslininkų ir verslo atstovų įsitraukimas į švietimą, inovacijų kūrimą.
Daugiau informacijos
Projekto koordinatorius Vilniaus Šilo mokykloje: Direktorė Egidija Urbanavičienė el.pastas direktorius@silospecialioji.vilnius.lm.lt
Projektas ,,Vaikai, turintys specialiųjų poreikių, šypsosi dailės terapijoje”

Erasmus+ KA229 Mokyklų mainų strateginės partnerystės projektas „Students with special needs are smiling with art theraphy“ su Turkijos, Makedonijos, Portugalijos, Rumunijos mokyklomis.
VAIKAI, TURINTYS SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ, ŠYPSOSI DAILĖS TERAPIJOJE
(angl. STUDENTS WITH SPECIAL NEEDS ARE SMILING WITH ART THERAPY)
(TURKIJA, PORTUGALIJA, RUMUNIJA, MAKEDONIJA, LIETUVA)
PROJEKTO APIBŪDINIMAS:
- Projektas bus vykdomas, koordinuojant Turkijos atstovams, jį rems Nacionalinė Turkijos agentūra. Projekte dalyvaus 5 šalys, projekto vykdymo laikotarpis – 2019-2021 metai.
- Projekto partneriai – mokyklos, turinčios mokinių su specialiaisiais poreikiais.
- Pagrindinis projekto tikslas – pristatyti meno terapiją mokiniams, turintiems specialiųjų poreikių. Meno terapijos pristatymas bus vykdomas keičiantis skirtingų projekte dalyvaujančių šalių praktika, siekiant integruoti specialiųjų poreikių turinčius vaikus į visuomenę.
- Projekte dalyvaujantys mokytojai aktyviai prisidės prie kiekvieno, specialiųjų poreikių turinčio, mokinio integracijos. Visi projekto dalyviai bus atsakingi už aktyvų ir nuoseklų mokinių įtraukimą į veiklas. Projekte dalyvaujančios šalys bendradarbiaus, planuos bei praktikuos pasirinktas meno terapijos veiklas. Šiuo atžvilgiu ugdymo kokybė bus gerinama. Bendradarbiavimo pagrindu projekto veiklos bus įtrauktos į ugdymo procesą, telkiant ypatingą dėmesį meno terapijos integravimo į bendrąjį mokinių ugdymą galimybėms
UŽDAVINIAI:
Mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, kontekstas:
- Skatinti mokinių savarankiškumą ir saviraišką, pasitelkiant meno terapijos praktiką.
- Plėsti bazinius mokinių įgūdžius, taikant skirtingas meno terapijos metodikas bei atsižvelgiant į individualius mokinių skirtumus.
- Prisidėti prie mokinių integravimo ir adaptacijos mokykloje ir visuomenėje.
- Padėti mokiniams įgyti pasitikėjimo savimi, atliekant kūrybines, menines užduotis.
- Skatinti mokinių savivertę ir priimtumo jausmą.
- Prisidėti prie ugdymo kokybės gerinimo, užtikrinant asmenų teisių lygybę amžiaus, lyties ir negalios kontekste.
- Atlikti veiklas, vadovaujantis bendradarbiavimo, tęstinumo, individualumo ir darbo bendraamžių grupėje principais.
Projekto koordinatorius Vilniaus Šilo mokykloje: Direktorės pavaduotoja ugdymui Sigita Bajerčiūtė el.pastas silo.pavaduotoja@gmail.com

Projektas ,,Vaikai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių – mokymas(is) nežino ribų”

Erasmus+ KA101 Mobilumo mokymosi tikslais projektas „VAIKAI, TURINTYS SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ – MOKYMAS(IS) NEŽINO RIBŲ“
Partneriai Vilniaus „Sietuvos“ progimnazijos ir Vilniaus sutrikusio vystymosi kūdikių namais – pagalbos šeimai centru „Šeimos slėnis“.
Projekto tikslai:
- Sudaryti sąlygas pedagogams, švietimo pagalbos specialistams susipažinti su kuo platesniu formų, metodų, priemonių spektru, ugdant specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus;
- Tobulinti pedagogų, švietimo pagalbos specialistų bendrąsias ir specialiąsias kompetencijas, siekiant mokinio pažangos;
- Kelti ugdymo turinio kokybę, stiprinant specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų įtrauktį į švietimą;
- Plėtoti įgytas įtraukiojo ugdymo žinias, Europos šalių patirtį konsorciumo įstaigų, Vilniaus miesto bei šalies švietimo darbuotojų bendruomenėje.
2019-2021 m. KOKYBIŠKAS UGDYMĄS(IS) VISIEMS bus prioritetinė Konsorciumo įstaigų veiklos sritis. Įstaigų darbuotojai dalyvaus kvalifikacijos tobulinimo kursuose Italijoje, kuriuose ypatingas dėmesys skiriamas specialiųjų poreikių identifikavimui, psichopedagoginės pagalbos įvairovei.
Įgijus teorinių žinių tikslinga tobulinti profesines kompetencijas "Gina Davies Autism Centre" (JK) nuotoliniuose mokymuose - darbo stebėjimo praktikoje, kur pagrindinis dėmesys bus skiriamas praktiškiems intervencijos aspektams, komandiniam darbui ir strategijoms, kurias naudojant patraukliai pateikiamas mokymo turinys.
Kita darbo stebėjimo praktika planuojama asociacijoje "Turbulence" (Prancūzija). Čia dalyviai mokysis netradicinių udgymo(si) metodų, pvz. kaip geriau suprasti ir atskleisti kūrybiškumą, interviu, pokalbio pagalba, kaip įgalinti individualias spec. poreikių vaikų stiprybes ir jas 'įdarbinti', siekiant savirealizacijos, savarankiškumo. Kvalifikacijos kėlimo kursuose Graikijoje mobilumo dalyviai sutelks dėmesį į inkliuzinio ugdymo terminologiją, aktyviai dalyvaus klasių valdymo įtraukiame kontekste, naudos IT technologijas pamokų planams ar kitai veiklai planuoti.
Projekto eigoje tobulinsime personalo bendrąsias kompetencijas: lyderystės, kūrybiškumo, problemų sprendimo ir kritinio mąstymo, refleksijos ir įsivertinimo, socialinės emocinės, skaitmeninio ir medijų raštingumo ir specialiąsias profesines kompetencijas: ugdytinio ir jo aplinkos pažinimo, ugdymo(si) turinio kūrimo, ugdytinio pažangos, pasiekimų vertinimo ir grįžtamojo ryšio užtikrinimo, profesinės veiklos tyrimo, profesinės partnerystės, tinklaveikos.
Patobulintų bendrųjų ir specialiųjų kompetencijų visuma pakels ugdymo turinio kokybę, sudarys prielaidas nuo specialiojo ugdymo pereiti prie įtraukiojo švietimo. Konsorciumo įstaigų partnerystė bus sėkmingo tarpinstitucinio bendradarbiavimo pavyzdys kitoms Vilniaus m. ir šalies mokykloms. Mokinių tėvai/globėjai/rūpintojai jausis saugiau, galėdami gauti išsamią kvalifikuotų specialistų komandos konsultacijas, parinkdami vaikui, turinčiam specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo įstaigą ikimokykliniame, priešmokykliniame, mokykliniame amžiuje.
Projekto koordinatorius Vilniaus Šilo mokykloje: Direktorė Egidija Urbanavičienė el.pastas direktorius@silospecialioji.vilnius.lm.lt